۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » سهند
  • شناسه : 3348
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
  • 458 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : رحمانی
شکل قانونی استیضاح شهردار سهند به درستی طی شده است/پس گرفتن رای خانم عزیزی قانونی نیست

شکل قانونی استیضاح شهردار سهند به درستی طی شده است/پس گرفتن رای خانم عزیزی قانونی نیست

شکل قانونی استیضاح شهردار سهند به درستی طی شده است/پس گرفتن رای خانم عزیزی قانونی نیست   علی اصغر علیزاده، رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر سهند در پاسخ به این سوال که ایراد قانون مصوبه شورا توسط هیأت تطبیق مصوبات شورای شهر در چه موضوعی بوده است اذعان داشت: اعتراضی به تذکر آقای صالحی […]

شکل قانونی استیضاح شهردار سهند به درستی طی شده است/پس گرفتن رای خانم عزیزی قانونی نیست

 

علی اصغر علیزاده، رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر سهند در پاسخ به این سوال که ایراد قانون مصوبه شورا توسط هیأت تطبیق مصوبات شورای شهر در چه موضوعی بوده است اذعان داشت: اعتراضی به تذکر آقای صالحی شده است که باید تذکر بصورت روشن و کتبی باشد و تذکر ایشان ایراد قانونی دارد. در قانون هم ذکر شده که تذکر بصورت شفاف بیان شود و اینکه بصورت کتبی یا شفاهی باشد چیزی ذکر نشده است.

وی افزود: همین طور که در قانون در مورد سوال از شهردار ذکر شده که باید سوال بصورت کتبی باشد نه شفاهی ولی در تذکر به شهردار چنین موضوعی قید نشده است و تذکر هم میتواند بصورت کتبی و هم بصورت شفاهی عنوان شود.

علیزاده با بیان اینکه حتی اگر تذکر آقای صالحی مورد قبول قرار نگیرد باز شکل قانونی استیضاح به درستی طی شده است گفت: در صورتجلسه ای که توسط ۵ عضو شورا تایید شده به این مسئله اشاره شده بود که تذکر آقای صالحی بصورت شفاهی و با درخواست ایشان و از طریق ریاست شورا به شهردار داده شده است که در حضور اکثریت شورا انجام پذیرفته است. حتی اگر تذکر آقای صالحی مورد قبول اعضای هیأت تطبیق قرار نگیرد تذکر من و خانم آذرنیا برای برگزاری جلسه استیضاح کفایت میکند.

وی ادامه داد: مرجع رسیدگی به این اختلافات، هیأت حل اختلاف استانداری میباشد که در نظر داریم در جلسه عادی روز یکشنبه این اعتراض هیأت تطبیق مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت اکثریت اعضا، نامه و اعتراضی به این تصمیم تنظیم و ارسال کنیم. هیأت حل اختلاف استانداری حداکثر تا ۲۰ روز پاسخ خود را در این خصوص ارائه خواهد داد.

رئیس شورای شهر سهند در پایان با اشاره به اینکه پس گرفتن رای خانم عزیزی وجهه قانونی ندارد اظهار کرد: مصوبه ای که در حضور اعضای شورا به امضا اکثریت اعضا میرسد قابل تغییر نیست و پس گرفتن رای خانم عزیزی نمیتواند در روند قانونی استیضاح شهردار تاثیرگذار باشد.

/گزارش از رحمانی

 

پاسخ دادن