۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرستان اسکو
  • شناسه : 3188
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
  • 477 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : اوشکایا
لزوم رفع مشکل سد معبر در شهرستان در خواست عدم دخالت نمایندگان محترم مجلس در عزل و‌نصب ها

لزوم رفع مشکل سد معبر در شهرستان در خواست عدم دخالت نمایندگان محترم مجلس در عزل و‌نصب ها

گزیده ی خطبه های نماز جمعه اسکو مورخه ۱۴۰۰/۹/۱۲ به امامت حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا امام جمعه ی اسکو   دعوت به رعایت تقوا و عدم غفلت از یاد الهی : یکی از نشانه های اهل تقوا همواره به یاد الهی بودن در زندگی و عدم غفلت از یاد الهی است که خدا […]

گزیده ی خطبه های نماز جمعه اسکو مورخه ۱۴۰۰/۹/۱۲ به امامت حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا امام جمعه ی اسکو

 

دعوت به رعایت تقوا و عدم غفلت از یاد الهی :

یکی از نشانه های اهل تقوا همواره به یاد الهی بودن در زندگی و عدم غفلت از یاد الهی است که خدا در قرآن فرموده هر کس خدا را در زندگی فراموش کند به ضیق معاش مبتلا می شود.

در ادامه ی حدیث قدسی خداوند به پیامبر اکرم در بیان نشانه های اهل دنیا و لزوم دشمنی با اهل آن؛ قلیل الرضا ( رضایت کم و عدم حس شکرگزاری در برابر موهبت های الهی)؛ پشیمان نشدن از بدی در حق دیگران و عدم بخشش بدی ها و خطای دیگران و سستی و کسلی در ادای نمازهای واجب از نشانه ی دیگر اهل دنیا می باشد.

 

گرامیداشت ۱۶ آذرماه روز دانشجو:

در طول انقلاب اسلامی دانشجویان از پیشگامان مبارزه با استکبار جهانی بوده اند.

توصیه به انجمن ها و تشکل های دانشجویی داریم و آن اینکه همواره روحیه ی مطالبه گری و آرمان خواهی خودشان را با در نظر گرفتن حقیقت ها و واقعیت ها حفظ کنند.

بر خلاف رویه ی موجود در دولت های قبلی که از بیان انتقاد استقبال نمی شد؛ مقام معظم رهبری در دیدار های خود با تشکل های مختلف دانشجویی همواره با سعه ی صدر تندترین انتقاد های دانشجویان را پذیرا بوده اند.

 

هدف اصلی و رویه ی جدید در مذاکرات فعلی با کشورهای غربی رفع کامل تحریم های ظالمانه است:

بر خلاف مذاکراتی که در دولت قبل انجام شد و حدود هشت سال فرصت کشور و مردم بدون بهره ای سپری شد؛ در دولت جدید رویه ای که برای مذاکرات پیش گرفته شده این است که قبل از بحث در مورد مسائل هسته ای باید تمامی تحریم های ظالمانه علیه کشورمان رفع گردد.

 

لزوم رفع مشکل سد معبر در شهرستان:

باید اصناف عزیز در مورد رفع سد معبر برای عبور آسان مردم به ویژه در مناطق پر تردد شهر اقدام کنند چون سد معبر از نظر شرعی امری حرام است.

مسئولین محترم نیز در این مورد باید به وظایف قانونی خود در رفع سد معبر اقدام نمایند.

 

در خواست از نمایندگان محترم مجلس برای عدم دخالت در کارهای اجرایی و به ویژه در نصب و عزل مدیران:

از مجلسی که ترکیب اکثریت آن انقلابی بوده و این افتخار را از زبان رهبری معظم دریافت نموده است این است که در همه ی امور؛ انقلابی عمل نمایند و گوش به فرامین ایشان باشند.

یکی از این موارد عدم دخالت نمایندگان در امور اجرایی کشور و نصب و عزل مدیران می باشد.

البته این توصیه با وظایف ذاتی و قانونی آن ها مبنی بر قانون گذاری و نظارت بر امور منافاتی ندارد و باید به جدیت در این امور به وظایف خود بپردازند‌.

 

تشکر از مهمانان ویژه ی مراسم نماز جمعه:

از حضور آحاد مختلف مردم شهرستان و میهمانان ویژه ی نماز جمعه ی امروز؛ حجت الاسلام اکرمی امام جمعه ی سراب و حجت الاسلام مشهوری مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه ی جمعه ی استان؛ در نماز جمعه ی امروز تشکر و قدردانی مینمایم.

🖌مرتضی حمامی اسکوئی

پاسخ دادن