۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان آذربایجان شرقی
  • شناسه : 2824
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
  • 1413 بازدید
  • ارسال توسط :

آذربایجان ‌شرقی کانون جوشش فرهنگ و هنر ایران

آذربایجان ‌شرقی کانون جوشش فرهنگ و هنر ایران محمدمهدی اسماعیلی امروز در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه ‌بان در مرند افزود: آذربایجان شرقی از نقاط اصلی و پایگاه ‌های مهم فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی است و باید از این ظرفیت برای گسترش و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده […]

آذربایجان ‌شرقی کانون جوشش فرهنگ و هنر ایران

محمدمهدی اسماعیلی امروز در آیین پایانی نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه ‌بان در مرند افزود: آذربایجان شرقی از نقاط اصلی و پایگاه ‌های مهم فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی است و باید از این ظرفیت برای گسترش و تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی و سند راهبردی حوزه فرهنگ نگاه ویژه ای به آذربایجان شرقی و تبریز شده است و گام های مهمی برای ارتقای فرهنگ و هنری منطقه برداشته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ و هنر محصور و محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و تمدن و فرهنگ ایرانی حوزه وسیعی از مرز چین تا آسیای مرکزی و قفقاز و جنوب خلیج فارس را شامل می شود و در صدور انقلاب اسلامی، نگرش ما مرزها و سرحدات سیاسی نبوده، بلکه حوزه فرهنگی و تمدنی همواره مطرح بوده است.

 

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌ های مهم اقتصادی کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر گفت: این حوزه می‌تواند نیازهای ارزی و انتظارات مسئولان را برآورده کند و باید در این حوزه ریل گذاری انجام شود.

 

وی افزود: ملت ما با ملت‌های همسایه و همجوار پیوند قلبی و عاطفی دارد و ما زبان مشترکی داریم که مبنا و محور آن فرهنگ و تمدن است و حوزه متعالی و فخیم فرهنگ و تمدن نسبتی با جنگ و تجاوز ندارد و به مثابه آبی زلال جاری و ساری است و تاثیر آن همواره مشهود است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راهبردهای دولت سیزدهم، تاکید کرد: نگرش دولت مردمی مبتنی بر استعدادها، نمادها و ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و هنری در اقصی نقاط ایران اسلامی و پرهیز از تمرکز گرایی است و این توجه به نقاط مختلف بسط داده می‌شود تا هویت ها و استعدادهای خود را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان را محلی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه دانست که با حفظ همه چارچوب ‌ها هنر اصیل خود را نمایش می دهد و نیاز به پرورش و توجه به چنین جشنواره هایی بیشتر است.

 

وی افزود: مرند جلوه گاه غنى فرهنگى آذربایجان و هنرخیز و هنرمند پرور است؛ و زنده یاد باغچه بان نیز که همه ایران با نام و یاد این فقید انس دارند از همین شهر است و جشنواره تئاتر کودک به نام وى، مجالی براى نشان دادن ظرفیت هاى عظیم هنرى دختران و پسران سرزمین ماست.

 

اسماعیلی از ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره باغچه بان در آذربایجان‌شرقی حمایت و اظهار امیدواری کرد ایجاد یک مجموعه نمایش سینمایی در شهرستان مرند در دستور کار قرار گیرد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن