۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان آذربایجان شرقی
  • شناسه : 2993
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
  • 1679 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : اوشکایا
پیش بینی نویسنده اسکوئی که در سال  ۱۳۸۲ خبر از خشک شدن دریاچه ارومیه را داد

پیش بینی نویسنده اسکوئی که در سال ۱۳۸۲ خبر از خشک شدن دریاچه ارومیه را داد

پیش بینی نویسنده اسکوئی که در سال ۱۳۸۲ خبر از خشک شدن دریاچه ارومیه را داد میرایوب حمیم اسکویی   پیش بینی ۱۲ سال پیش خشکی دریاچه ارومیه توسط یک نویسنده اسکوئی   میرایوب حمیم اسکویی که چندین کتاب علمی از ایشان به چاپ رسیده است طی یادداشتی در روزنامه مهدآزادی مورخه ۵ خرداد ۱۳۸۲ […]

پیش بینی نویسنده اسکوئی که در سال ۱۳۸۲ خبر از خشک شدن دریاچه ارومیه را داد

میرایوب حمیم اسکویی

 

پیش بینی ۱۲ سال پیش خشکی دریاچه ارومیه توسط یک نویسنده اسکوئی

 

میرایوب حمیم اسکویی که چندین کتاب علمی از ایشان به چاپ رسیده است طی یادداشتی در روزنامه مهدآزادی مورخه ۵ خرداد ۱۳۸۲ خشکی دریاچه ارومیه را هشدار داده و در عین حال پیشنهاد داده است فرودگاه بین المللی تبریز در حاشیه همین دریاچه احداث شود. ایشان در این یادداشت می نویسد: « نظر به اینکه تبریز با داشتن کارخانه های عظیم یکی از قطب های مهم صنعتی و تولیدی در کشور محسوب می گردد و به عنوان شهر نمایشگاهی در ایران حرف اول را می زند و با توجه به صنعت نوپای توریسم (گردشگری) که روز به روز در حال پیشرفت می باشد و این استان با داشتن جاذبه های متنوع و زیبایی توریستی می تواند سالانه پذیرای هزاران مسافر داخلی و خارجی باشد و با توسعه تجارت جهانی و بازرگانی که در برنامه های دراز مدت، مسئولین برای این استان در نظر گرفته اند، فرودگاه فعلی تبریز که از آن برای پروازهای نظامی، مسافری و باری استفاده می گردد به دلیل محدود بودن زمین و مسائل امنیتی و نظامی فرودگاه مذکور بیش از این قابل توسعه نبوده و در ۲۰ – ۱۵ سال آینده در صورت تحقق موارد فوق الذکر جوابگوی نیاز پروازهای داخلی و خارجی نخواهد بود.

 

لذا برای اینکه در آینده استان با مشکلات عدیده حمل ونقل مسافر و بار مواجه نشود باید ساخت فرودگاه جدیدی در برنامه کاری قرار گیرد.

 

در مناطق اطراف شهر تبریز زمین مساعدی که برای احداث فرودگاه و نشست و برخاست هواپیماهای غول پیکر مناسب باشد دیده نمی شود. زمین های مسیر جزیره اسلامی تا رودخانه تلخه رود و روستای خاصبان که چندسالی است به دلیل کم آبی خشک شده و به دلیل شور زار بودن، لم يزرع باقی مانده است.

 

پیشنهاد می گردد زمین های مربوطه از نظر پدافندی و رادار نیز مناسب می باشند و به سبب برخورداری از جاذبه های زیبای توریستی دریاچه ارومیه و نزدیک بودن به جاده وسط دریاچه که در استان آذربایجان شرقی و غربی را به هم وصل می کند و دسترسی به بزرگترین شهرک صنعتی استان (شهرک سلیمی) و نیز به اتوبان تبریز آذرشهر که حتما در چند سال آینده تا شهرهای عجبشیر، بناب و مراغهو از آنجا به اسکو و تبریز نیز امتداد خواهد یافت به منظور فرودگاه بین المللی در نظر گرفته شود.

 

قابل ذکر است، احداث این فرودگاه و به تبع آن، ساخت شهرک های توریستی در کنار جاذبه های گردشگری استان احداث شهرک زیبایی در کنار فرودگاه، نیروی انسانی، صنعت زیادی را به منطقه خواهد کشاند. در این مورد برای روشن شدن مطلب، حاضر به تبادل نظر با سئولین و کارشناسان محترم خواهد بود.

پاسخ دادن