۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهرستان اسکو
  • شناسه : 3331
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
  • 309 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : اوشکایا
حجت السلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان اسکو:سامان دهی فضای مجازی ضروری است

حجت السلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان اسکو:سامان دهی فضای مجازی ضروری است

  حجت السلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان اسکو: سامان دهی فضای مجازی ضروری است   به گزارش پایگاه خبری اوشکایا_ نماز جمعه ی اسکو مورخه ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ توسط حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه ی اسکو برگزارشد   (( دعوت به رعایت تقوا در امورات زندگی )) کسی که خدا را در […]

 

حجت السلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان اسکو:

سامان دهی فضای مجازی ضروری است

 

به گزارش پایگاه خبری اوشکایا_ نماز جمعه ی اسکو مورخه ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ توسط حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا امام جمعه ی اسکو برگزارشد

 

(( دعوت به رعایت تقوا در امورات زندگی ))

کسی که خدا را در همه ی احوال شاهد و ناظر ببیند هیچ گاه به سمت معصیت نمی رود.

در ادامه ی خطبه های قبلی به بیان فرازی از خطبه ی حضرت زهرا ( س ) می پردازیم ؛ حضرت می فرماید: (( خداوند امر به معروف را برای اصلاح جامعه واجب کرد.)) این فریضه چنان ارزش و جایگاهی دارد که اباعبدالله الحسین ( ع ) برای آن از همه چیزش گذشت و خود حضرت نیز در وصیت نامه اش به محمد حنفیه علت قیامش را همین امر به معروف و نهی از منکر می داند.

در قانون اساسی کشور ما هم به امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مردم و مسئولین در قبال هم تاکید شده است.

این دو فریضه را به واجب فراموش شده تعبیر می کنیم که حتی بعضا در میان مومنین هم به دست فراموشی سپرده شده است‌.

برای مثال چرا در شهر ما ( اسکو ) با این سابقه ی دینی و مذهبی در برابر منکراتی مانند سگ گردانی و بی حجابی که بعضا مشاهده می شود هیچ عکس العملی از طرف مردم و مومنین انجام نمی شود؛ همه ی وظایف و کارها که بر عهده ی امام جمعه و نهاد های امنیتی نمی باشد و مردم و متدینین هم باید نسبت به منکرات بی تفاوت نباشند( البته فعلا با وظایف مسئولین در این مورد حرف نمی زنم.)

اگر مردم و مومنین نسبت به منکرات بی تفاوت باشند بلاهای گوناگون و جدیدی بر جامعه حاکم میشود که دیگر از کسی کاری بر نمی آید.

 

(( تشکر از مردم مومن و متدین شهر اسکو و روستاهای تابعه به خاطر برگزاری مراسمات عزاداری حضرت زهرا ( س ) )):

مراسمات خوبی در شهر اسکو و روستاها برای گرامیداشت این ایام برگزار شد که از همه ی عزیزان به خاطر برپایی این عزاداری ها تشکر می کنم.

انشالله همه عزاداری و عرض ارادت ها مورد قبول خداوند متعال واقع شود.

 

(( اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی کشور در دیدار با خانواده ی شهید سلیمانی )):

دشمن در فضای مجازی عکس و هر مطلبی که درباره ی این شهید والا مقام هست حذف می کند و رهبری فرمودند این نشان دهنده ی ترس دشمن از شخصیت و تکثیر فکر این شهید می باشد.

علت این مساله هم این است چون سردمداران این شبکه های اجتماعی در اختیار دشمنان ما قرار دارند.

به طور مثال در بحث حجاب که در سالروز کشف حجاب توسط رضاخان قلدر قرار داریم؛ مشاهده می کنیم با صرف هزینه های هنگفت فرهنگ بی حجابی را در جامعه و در میان زنان ما و بی خیالی و بی تفاوتی نسبت به این موضوع را در میان مردان ترویج می کنند.

هجمه ای که برای حجاب می باشد در خصوص سایر واجبات و حتی نماز نیست چون می دانند اگر حجاب و حیا از بین می رود سایر عبادات نیز تضییع می گردد.

 

لذا رهبری تاکید کردند باید فضای مجازی سر و سامان بگیرد و نمایندگان مجلس باید برای سر و سامان دادن به این فضا اقدامات اساسی انجام داده و از تاخیر و تعلل اجتناب کنند؛ چون در هیچ یک از کشورهای دنیا ولنگاری فضای مجازی نیست و چهار چوب هایی وجود دارد.

در کشورهای بزرگی مانند چین و روسیه هم اینترنت ملی وجود دارد و خطوط قرمزی در این فضا وجود دارد.

مفاسد و گرفتاری های فراوانی به خاطر فضای مجازی گریبان خانواده هایمان را گرفته است که باید همگان نسبت به این موضوع حساسیت خرج دهند.

 

حجت السلام حافظ نیا امام جمعه شهرستان اسکو:سامان دهی فضای مجازی ضروری است

پاسخ دادن