۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان آذربایجان شرقی » اسکو » شهرستان اسکو
  • شناسه : 3290
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
  • 2091 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : تبریز بیدار
اسکو با سواد ترین شهر استان آذربایجان شرقی

اسکو با سواد ترین شهر استان آذربایجان شرقی

اسکو با سواد ترین شهر استان آذربایجان شرقی   به گزارش اوشکایا به نقل از تبریز بیدار، اسفندیار صادقی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰ هزار سوادآموز در کلاس درس تحصیل می کنند و امسال در دوره تحکیم و انتقال بیش از صد درصد جذب شده و بالای ۹۲ درصد کلاس گذاری انجام شده […]

اسکو با سواد ترین شهر استان آذربایجان شرقی

 

به گزارش اوشکایا به نقل از تبریز بیدار، اسفندیار صادقی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰ هزار سوادآموز در کلاس درس تحصیل می کنند و امسال در دوره تحکیم و انتقال بیش از صد درصد جذب شده و بالای ۹۲ درصد کلاس گذاری انجام شده است.

 

وی بازه سنی جمعیت بیسوادی را ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد و گفت: در بازه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال ۰.۸ درصد، ۲۰ تا ۲۹ سال ۶.۲ درصد، ۳۰ تا ۳۹ سال ۴۵.۳ درصد و ۴۰ تا ۴۹ سال ۴۴.۵ درصد و ۵۰ تا ۶۰ سال ۳.۲ درصد کلاس گذاری انجام شده است.

 

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان آمار بیسوادی در شهرها را ۵۳.۳ درصد و مناطق روستایی را ۴۶.۷ درصد در استان اعلام و خاطرنشان کرد: ۸۲.۳ درصد زن ها و ۱۷.۷ درصد مردان بی سواد در کلاس های سوادآموزی ثبت نام کرده اند.

 

صادقی میزان باسوادی کشور را طبق آخرین سرشماری قبل از انقلاب ۴۸.۵ درصد اعلام کرد و گفت: قبل از انقلاب میزان باسوادی آذربایجان شرقی ۳۶ درصد بود که بعد از انقلاب میانگین باسوادی کشور به ۹۶.۶ و استان به ۹۶.۴ درصد افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: طبق آخرین سرشماری کشور در سال ۱۳۹۵ و براساس خود اظهاری افراد ۱۴۲ هزار بی سواد مطلق در آذربایجان شرقی وجود دارد که حدود ۵۱ هزار نفر از این تعداد در کلاس ها شرکت کرده و مدرک گرفته اند.

 

صادقی با اشاره به عزم جدی سازمان برای جذب بی سواد گفت: آموزش دهنده های ما در هر نقطه ای که سوادآموز بخواهد حضور می یابند و حتی برای آموزش افراد معلول در خانه آنها حضور می یابند.

 

وی شهرهای اسکو با ۹۸.۵ ، تبریز با ۹۷.۸۰ و جلفا با ۹۷.۶۸ درصد را به ترتیب بالاترین درصد باسوادی استان دانست و اضافه کرد: ۳ هزار و ۴۰۰ آموزش دهنده در مناطق مختلف استان مشغول آموزش به بیسوادان هستند.

 

معاون سوادآموزی مدیر کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان شرقی مهاجر فرست بودن استان را یکی از مشکلات در جذب بی سوادان دانست و گفت: طبق سرشماری ها آمار بی سوادی به نام آذربایجان شرقی ثبت می شود در حالی که بیشتر این افراد در استان حضور فیزیکی ندارند

پاسخ دادن