۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسکو
  • شناسه : 3500
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
  • 440 بازدید
  • ارسال توسط :
نان” اسکو”، یکی از لذیذترین نان‌های سنتی ایران

نان” اسکو”، یکی از لذیذترین نان‌های سنتی ایران

نان” اسکو”، یکی از لذیذترین نان‌های سنتی ایران     🔸”اسکو چوریی” یا همان “نان اسکو”، نانی سنتی و مخصوص شهرستان اسکو از توابع آذربایجان شرقی است که از جمله لذیذترین نان‌های سنتی ایران محسوب می‌شود.   🔸”مهارت پخت نان اسکو” در سال ۹۱ در فهرست میراث ناملموس آثار ملی ثبت شده است، پخت این […]

نان” اسکو”، یکی از لذیذترین نان‌های سنتی ایران

 

 

🔸”اسکو چوریی” یا همان “نان اسکو”، نانی سنتی و مخصوص شهرستان اسکو از توابع آذربایجان شرقی است که از جمله لذیذترین نان‌های سنتی ایران محسوب می‌شود.

 

🔸”مهارت پخت نان اسکو” در سال ۹۱ در فهرست میراث ناملموس آثار ملی ثبت شده است، پخت این نان، با وجود دنیای الکترونیکی و تغییرات دنیای مدرن، هنوز به روش سنتی و استفاده از تنور و دو چوب دستی انجام می‌گیرد. این نان با استفاده از آرد گندم و جوی مرغوب همین شهرستان در تنور داغ نانوا شکل می‌گیرد.

 

🔸دلیل این‌که هنوز این نان سنتی وضعیت قبلی خود را حفظ کرده و همانند روش گذشتگان، پخته می‌شود را می‌توان به ویژگی‌های مطلوب و خاص آن ربط داد. اسکو چوریی، بدون هیچ ضایعات و دور ریختنی مصرف می‌شود و ماندگاری بالا (حتی تا چندین ماه بعد از پخت)، خوش طعمی و کیفیت بالا داشته و مهارتی خاص در شیوه پخت آن وجود دارد که با دستان هنرمند نانوا انجام می‌گیرد.

 

🔸این نان با ویژگی‌های منحصر بفرد خود، کاملا یکدست و به شکل گرد بوده و بافت خشکی دارد که باید اندکی آب بر روی آن پاشید تا نرم شود.

 

#نان_اسکو

#نان_سنتی

 

📸عکس: جلال سامع سردرودی

 

پاسخ دادن