۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی
  • شناسه : 2800
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
  • 261 بازدید
  • ارسال توسط :
برای خرید ملک در ترکیه احتیاط کنید

برای خرید ملک در ترکیه احتیاط کنید

برای خرید ملک در ترکیه احتیاط کنید   ‏دکتر یدالله کریمی‌پور؛ استاد گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی در کانال تلگرامی خود نوشت: طبق قوانین ترکیه ایرانی‌ها حق فروش آپارتمان خود به ایرانی‌ها را ندارند و حتما باید آن را تحت نظارت و قیمت‌گذاری یک نهاد با حدودا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت خرید به شهروندان […]

برای خرید ملک در ترکیه احتیاط کنید

 

‏دکتر یدالله کریمی‌پور؛ استاد گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه خوارزمی در کانال تلگرامی خود نوشت:

طبق قوانین ترکیه ایرانی‌ها حق فروش آپارتمان خود به ایرانی‌ها را ندارند و حتما باید آن را تحت نظارت و قیمت‌گذاری یک نهاد با حدودا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت خرید به شهروندان ترکیه بفروشند.

‏تعدادی از تجار ایرانی که ۲سال پیش در ترکیه آپارتمان خریده بودند پس از فروش آنها و تحمل ۱۰۰-۱۲۰ هزار دلار زیان، با ممانعت دولت ترکیه برای خارج کردن وجوه حاصله مواجه و در عوض مجبور به سپرده‌گذاری در بانک ترکیه‌ای به مدت ۳سال آن هم به لیره ترکیه شده‌اند.

چرا که سرمایه‌های وارد شده حتما باید ۵ سال در ترکیه بماند.

 

و در پایان توصیه کرده:

“خواهش می‌کنم برای سرمایه‌گذاری در ترکیه جدا فکر کنید یعنی از این به بعد ۹۵ درصد تصمیم‌تان «نه» باشد، چون هر کس که رفته، ترکیه آنها را در باتلاق فرو برده، ‏دقیقا مشابه کاری که ۲۰سال پیش امارات با ایرانی‌ها کرد. بنابراین برای خرید ملک در ترکیه یا احتیاط کنید یا بی‌خیال شوید، اصلا ترکیه را بی‌خیال شوید!”

پاسخ دادن