۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » علمی
  • شناسه : 3553
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
  • 217 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرنگاران جوان
جزئیات آزمون‌های وزارت علوم در سال جدید

جزئیات آزمون‌های وزارت علوم در سال جدید

جزئیات آزمون‌های وزارت علوم در سال جدید جزئیات برگزاری و زمان اعلام نتایج ۵ آزمون مهم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد. زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته،کاردانی به کارشناسی،کاردانی نظام جدید، کنکور و نتایج اولیه دکتری براساس برنامه زمانی سازمان سنجش اعلام شد.   آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته   […]

جزئیات آزمون‌های وزارت علوم در سال جدید

جزئیات برگزاری و زمان اعلام نتایج ۵ آزمون مهم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد.

زمان برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته،کاردانی به کارشناسی،کاردانی نظام جدید، کنکور و نتایج اولیه دکتری براساس برنامه زمانی سازمان سنجش اعلام شد.

 

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

 

براساس برنامه زمانی اعلام شده سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه مورخ ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

 

متقاضیان لازم است در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگه راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

 

کنکور

 

آزمون سراسری در روز‌های چهاشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه ۸ تا ۱۱ تیر برگزار می‌شود.

 

در آزمون سراسری امسال پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی شامل آهنگسازی، ادبیات نمایشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، بازیگری، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، نمایش عروسکی، نوازندگی موسیقی ایرانی و نوازندگی موسیقی جهانی در گروه آزمایشی هنر و همچنین در رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد؛ توضیحات لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های مربوط در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

 

انتخاب رشته داوطلبان پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری آغاز و نتایج داوطلبان بورسیه و با شرایط خاص در انتهای مرداد اعلام می‌شود. نتایج آن نیز قبل از مهر و اوایل دهه سوم شهریور از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد.

 

آزمون کاردانی به کارشناسی

 

ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی نیز از روز یکشنبه، ۲۹ خرداد آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه ۵ تیر ادامه دارد. این آزمون نیز در روز جمعه ۴ شهریور برگزار می‌شود.

 

آزمون کاردانی نظام جدید

 

ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات غیرانتفاعی) نیز از روز سه شنبه، ۱۴ تیر آغاز می‌شود و تا ۱۴ همین ماه ادامه دارد این آزمون نیز در روز جمعه، ۴ شهریور برگزار خواهد شد.

 

اعلام نتایج اولیه دکتری

 

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی (PHD) دهه اول شهریور به صورت کارنامه منتشر می‌شود و انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مجاز از نیمه اول شهریور آغاز خواهد شد و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری تا پایان نیمه اول شهریور اعلام خواهد شد.

 

بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات متقاضیان و نظر گروه‌های آموزشی حد نصاب برای متقاضیان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

 

همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم، هستند که نمره این آزمون در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن