۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسکو
  • شناسه : 4114
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
  • 404 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : اوشکایا
لزوم ارتقاء زیر ساخت های تولید روسری های کلاقه ای

لزوم ارتقاء زیر ساخت های تولید روسری های کلاقه ای

لزوم ارتقاء زیر ساخت های تولید روسری های کلاقه ای جلسه هماهنگی رویداد جذب ایده و استارتاپ در هنر صنعت باتیک به ریاست مهندس فیروزی فرماندار شهرستان اسکو برگزار شد. به گزارش اوشکایا  حسین فیروزی فرماندار اسکد دراین نشست از شناسایی نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنایع دستی به خصوص صنعت باتیک خبر داد و گفت: با […]

لزوم ارتقاء زیر ساخت های تولید روسری های کلاقه ای

جلسه هماهنگی رویداد جذب ایده و استارتاپ در هنر صنعت باتیک به ریاست مهندس فیروزی فرماندار شهرستان اسکو برگزار شد.

به گزارش اوشکایا  حسین فیروزی فرماندار اسکد دراین نشست از شناسایی نیاز‌های فناورانه واحد‌های صنایع دستی به خصوص صنعت باتیک خبر داد و گفت: با شناسایی نیاز‌های صنایع باتیک و ارائه تسهیلات کم بهره خواهیم توانست به رونق این هنرصنعت کمک چشمگیری کنیم.

وی پسماند باتیک و دپوی آن به صورت غیر اصولی را یکی از مشکلات زیست محیطی این هنرصنعت عنوان کرد و افزود: لازم است با دفع اصولی و رعایت مسائل زیست محیطی از آلوده کردن محیط زیست و آب‌های زیر سطحی جلوگیری کنیم.

فرماندار اسکو ارتقاء کیفیت روسری‌های کلاقه‌ای را از اولویت‌های رقابت پذیری این محصول دانست و گفت: تثبیت رنگ روسری‌های تولیدی نقش بسیار مهمی در بازار دارد و باید با انجام اقدامات فناورانه از رنگ پریدگی روسری‌های تولیدی در هنگام شستشو جلوگیری شود.

وی به پایین بودن فناوری دستگاه‌های نخ ریسی و پارچه بافی روسری باتیک هم اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی باتیک این شهرستان قدیمی است و از کیفیت و کمیت تولیدی قابل رقابت پذیری برخوردار نیست و لازم است با ارائه تسهیلات کم بهره به صنعت کاران و استفاده از فناوری های نوین به ارتقاء روسری‌های ابریشمی تولید اقدام کنیم.

 

فیروزی استفاده از طراح‌های جدید و مشتری پسند و توسعه بازار‌های جدید را یکی دیگر از اولویت‌های کارگروه میراث فرهنگی و صنایع دستی این شهرستان برشمرد.

 

 

پاسخ دادن