۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسکو
  • شناسه : 7790
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶
  • 238 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : مهدی قهرمانی اسکوئی
  • منبع : اوشکایا
لزوم اختصاص مکان ویژه برای دفع پسماندهای شهری اسکو

لزوم اختصاص مکان ویژه برای دفع پسماندهای شهری اسکو

فرماندار شهرستان اسکو در  نشست نبود نخاله گاه و زباله گاه متمرکز در این شهرستان را موجب آلودگی زیست محیطی و نارضایتی اهالی ساکن در این شهرها عنوان کرد . فیروزی گفت : به علت نبود نخاله گاه شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه اسکو چایی هستیم که این امر در مواقع بروز […]

فرماندار شهرستان اسکو در  نشست نبود نخاله گاه و زباله گاه متمرکز در این شهرستان را موجب آلودگی زیست محیطی و نارضایتی اهالی ساکن در این شهرها عنوان کرد .
فیروزی گفت : به علت نبود نخاله گاه شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی در بستر رودخانه اسکو چایی هستیم که این امر در مواقع بروز سیلاب موجب مسدود شدن بستر رودخانه و هدایت سیلاب به داخل شهر شده و آسیب هایی را متوجه اهالی خواهد کرد .
وی همچنین تخلیه نخاله های ساختمانی در زمین های خالی مجاور مساکن شهری را موجب ایجاد گرد و غبار در مواقع طوفانی بیان کرد و افزود : این مسئله علاوه بر مشکلات زیست محیطی نارضایتی اهالی این شهرها را موجب شده است که لازم است در جهت رفع این مشکل مطالعات طرح جامع شهرهای اسکو و سهند هر چه سریعتر انجام و مکان مناسب برای دفع اصولی و بهداشتی زباله و نخاله های ساختمانی شهرستان جانمایی شود .
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم بر ضرورت مدیریت صحیح و اصولی دفع پسماند شهری و صنعتی در شهرستان اسکو تاکید کرد.
اشتری همچنین تعلیف بی رویه دام ها در مراتع منطقه حفاظت شده سهند در شهرستان اسکو را خطری بالقوه برای گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی این منطقه دانست و افزود : منطقه حفاظت شده سهند ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد که عمده مناطق آن در شهرستان اسکو از نظر گونه های گیاهی و جانوری جزو مناطق بکر و بی نظیر محسوب می شود و لازم است نسبت به حفاظت و مراقبت از این منطقه تلاش مضاعف صورت گیرد.

 

پاسخ دادن