۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » علمی » مذهبی
  • شناسه : 8403
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
  • 65 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری نصر
تبلیغ بدون علم افتاددر روزمرگی ان ست

تبلیغ بدون علم افتاددر روزمرگی ان ست

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم رویداد استانی تبلیغ جریان ساز و تحقق جهاد تبیین، سازمان تبلیغات اسلامی را مولود مبارک نظام اسلامی دانست که تعدد ماموریت های آن رسالت های سنگینی را بر این نهاد محول کرده است. وی تبلیغ را هنر تعریف کرد و افزود: صاحب نظران بر این […]

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در مراسم رویداد استانی تبلیغ جریان ساز و تحقق جهاد تبیین، سازمان تبلیغات اسلامی را مولود مبارک نظام اسلامی دانست که تعدد ماموریت های آن رسالت های سنگینی را بر این نهاد محول کرده است.
وی تبلیغ را هنر تعریف کرد و افزود: صاحب نظران بر این موضوع اتفاق نظر دارند و معتقدند اگر تبلیغات با علم و دانش و همراه به مسایل علمی و دانشگاهی همراه باشد می تواند منجر به توسعه و پیشرفت شود و گرنه مساله تبلیغ دچار روزمرگی شده و اثرگذاری خود را از دست می دهد.
حجت الاسلام آل هاشم از علم و هنر در حوزه تبلیغات به عنوان ۲ بال آسمان معنویت و ایمان یاد کرد که مبلغان دینی باید توجه داشته باشند که پای در رکاب پیامبران گذاشته و موضوع هدایت مردم به سوی حقایق را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه مقام تبلیغ دارای شئون مختلف و متنوعی است، یادآور شد: هدفمندی ، شور و شوق داشتن برای نجات مردم، سلوک دینی و آشنایی با مسایل و مشکلات جامعه از جمله این شئون است که بی توجهی به آنها منجر به بی تاثیری تبلیغ دین و اسلام می شود.
حجت الاسلام آل هاشم ایجاد معرفت در بین مردم نسبت به مسایل دینی را از جمله ماموریت های بسیار مهم مبلغان دینی بیان کرد و ادامه داد: در این راستا عوامل عاطفی و انگیزشی باید همواره مورد توجه جدی قرار بگیرد که این مساله در پای منابر، کلاس های درس، کارگاه ها و دوره های آموزشی می تواند تمرین شود.
وی کوتاهی سخن را از جمله مسایل مهم در تاثیرگذاری تبلیغات اسلامی و دینی دانست و با تاکید بر اینکه مبلغان باید به این موضوع مهم و تعیین کننده توجه کنند، گفت: باید توجه داشت که صحبت های طولانی می تواند اثربخشی موضوعات دینی را از بین ببرد.
حجت الاسلام آل هاشم شناخت مخاطبان، تولید محتواهای عمیق دینی و درک و فهم از دین، تخصص و درک مطلوب از شرایط جامعه را از عناصر مهم در تبلیغات اسلامی بیان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این نهاد در تحقق مفاد بیانیه گام دوم، تبیین دین را جزو ماموریت های اصلی این مجموعه دانست و گفت: بر این اساس قرارگاه جهاد تبیین در سازمان تبلیغات اسلامی استان راه اندازی شده است.
حجت الاسلام حسینی از فعالیت تعداد ۱۳ کارگاه فعال در قالب قرارگاه جهاد تبیین آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این کارگروه ها در ۱۲ محور اصلی از جمله آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی، امیدافرینی، دشمن شناسی، تطهیر رژیم پهلوی، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، شناخت مشکلات، تقویت اعتقادات دینی، حجاب و عفاف بانوان، فرزنداوری، سواد رسانه ای و رندگی ایرانی اسلامی فعال هستند.
انتهای پیام/

پاسخ دادن