۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » فرهنگی
  • شناسه : 8783
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری فارس
گوشت‌های قربانی‌شده توسط حجاج به ایران نمی‌آید

گوشت‌های قربانی‌شده توسط حجاج به ایران نمی‌آید

طی دو روز گذشته اخباری بدون منبع مبنی بر ارسال گوشت قربانی حج تمتع امسال به کشور منتشر شده بود و برخی رسانه‌ها نیز بدون هرگونه منبع مشخص و مدرک قابل استناد، این خبر کذب را بازنشر کرده بودند. در این باره، حجت الاسلام والمسلمین ایزدی، مسؤول واحد قربانی عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ ارسال گوشت […]

طی دو روز گذشته اخباری بدون منبع مبنی بر ارسال گوشت قربانی حج تمتع امسال به کشور منتشر شده بود و برخی رسانه‌ها نیز بدون هرگونه منبع مشخص و مدرک قابل استناد، این خبر کذب را بازنشر کرده بودند.

در این باره، حجت الاسلام والمسلمین ایزدی، مسؤول واحد قربانی عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ ارسال گوشت قربانی حجاج به ایران را بی‌پایه و اساس و کذب دانست و گفت: همه ساله خبرهایی از این دست در ایام تشریق مطرح می‌شود، در حالی که صحت ندارد.

وی افزود: این موضوع که در سال‌های گذشته نیز مطرح شده بود، در حال حاضر قابل اجرا نیست؛ زیرا باید زیرساخت‌های لازم برای ارسال گوشت حجاج به ایران فراهم باشد و برنامه ریزی‌های لازم نیز در این زمینه صورت گرفته باشد که فعلا شرایط آن مهیا نیست و در نتیجه، چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.

مسئول واحد قربانی عملیات حج تمتع تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز چندین بار اعلام شده، بخشی از گوشت قربانی ذبح شده از سوی حجاج سال جاری در  داخل خود عربستان و بخشی دیگر نیز به برخی کشورهای فقیر آفریقایی آن هم از سوی دست اندرکاران حج در کشور میزبان – عربستان- ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی از معدود رسانه‌هایی که به انتشار چنین اخباری مبادرت می ورزند خواست که در انتشار اخبار خود، صحت و دقت را سرلوحه قرار دهند و بدون وجود منبع، خبرها را منتشر نکنند.

برخی رسانه ها امروز ادعا کرده بودند امسال برخلاف کلیه ادوار تاریخ حج قرار است حدود ۹۰ هزار گوشت قربانی حاجیان ایرانی پس از پاکسازی و شستشو و یخ زدن به ایران ارسال شود.

به گزارش فارس، امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر از کشورمان به حج تمتع مشرف شدند.

پایان پیام/

پاسخ دادن