۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی
  • شناسه : 10780
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۴۷
  • 61 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری نصر
رتبه اول شهرستان اسکو با سطح زیر کشت ۸۵۰ هکتار پسته در آذربایجان شرقی

رتبه اول شهرستان اسکو با سطح زیر کشت ۸۵۰ هکتار پسته در آذربایجان شرقی

ابوالفضل فرشبافیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به این که پسته (طلای سبز) به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه ویژه‌ای در بین تولیدات کشاورزی داشته و بخش عمده‌ای صادرات غیرنفتی را شامل می شود مدیریت آفات و بیماریهای پسته از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. وی ادامه داد: پسيل معمولي پسته […]

ابوالفضل فرشبافیان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به این که پسته (طلای سبز) به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه ویژه‌ای در بین تولیدات کشاورزی داشته و بخش عمده‌ای صادرات غیرنفتی را شامل می شود مدیریت آفات و بیماریهای پسته از اهمیت و حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی ادامه داد: پسيل معمولي پسته بلافاصله پس از متورم شدن و بازشدن جوانه‌هاي پسته در روزهاي اول بهار شروع به فعاليت مي کند و جمعيت آن معمولاً به ‌طور سريع افزايش مي‌یابد. اين آفت با تغذيه از شيره نباتي برگ، جوانه و ميوه، خسارت زيادي به محصول پسته وارد مي آورد و علی رغم سابقه طولانی استفاده از حشره‌کش‌های شیمیایی در کنترل پسیل پسته متاسفانه بعلت تعدد نسل، تغییرات اکولوژیکی و مقاومت آفت نسبت به سموم شیمیایی، شاهد افزایش جمعیت و طغیانهای ادواری این آفت هستیم .
فرشبافیان افزود: پسيل معمولي يک آفت بومي در پسته کاریهاي ايران و کشورهاي همجوار مي باشد. اين حشره در حال حاضر آفت کليدي و مهم باغهاي پسته در ايران است. با توجه به چند نسلی بودن آفت هر ساله باغداران براي کنترل آفت از حشره کشهاي مختلف و در دفعات متعدد استفاده مي کنند، لذا با هدف کاهش مصرف آفت کش هاي شيميايي و مدیریت بهتر این افت طرح های پایلوت در این شهرستان اجرا می شود.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر شهرستان اسکو با سطح زیر کشت ۸۵۰ هکتار پسته ، رتبه اول استان را داراست.
انتهای پیام/

پاسخ دادن