۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسکو
  • شناسه : 12541
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
  • 198 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری نصر
مردم ایران به روستای تاریخی کندوان سفر کنند

مردم ایران به روستای تاریخی کندوان سفر کنند

سخنگوی دولت، با تبریک ثبت جهانی کندوان به‌ عنوان روستای گردشگری جهانی در یونسکو گفت: این اتفاقات مثبت را به تمام مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. وی افزود: روستای کندوان یکی از بهترین روستا‌های ایران است. بهادری جهرمی ادامه داد: من تاکنون چندین بار به این روستا سفر کردم؛ حقیقتا روستای کندون زیبا، جذاب و […]

سخنگوی دولت، با تبریک ثبت جهانی کندوان به‌ عنوان روستای گردشگری جهانی در یونسکو گفت: این اتفاقات مثبت را به تمام مردم ایران تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: روستای کندوان یکی از بهترین روستا‌های ایران است.
بهادری جهرمی ادامه داد: من تاکنون چندین بار به این روستا سفر کردم؛ حقیقتا روستای کندون زیبا، جذاب و دیدنی است؛ به تمام مردم ایران توصیه می‌کنم به این روستا سفر کنند و این روستای زیبا و جهانی را از نزدیک ببینند.
وی اضافه کرد: حتما نگاه دولت این است که برای رونق و توسعه گردشگری، این آثار را معرفی و اطلاع‌رسانی کند؛ در این میان معرفی آثار و ظرفیت‌های مهم ایران از جمله روستای کندوان به جهانیان یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است.
وی تصریح کرد: یکی از راه‌های معرفی آثار ایران به دنیا، ثبت جهانی است که خوشبختانه در این باره، قدم‌های خوبی تا کنون برداشته شده است.
گفتنی است؛ کَندُوان یکی از روستا‌های استان آذربایجان شرقی واقع در شهرستان اسکو است که از پیشینه تاریخی هفت هزار ساله برخوردار است.
این روستا ۶۰۱ نفر جمعیت دارد؛ معماری کله‌قندی روستای کندوان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
در سال ۲۰۲۳ در لیستی که توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ارائه شد، کندوان در فهرست بهترین دهکده های جهانی گردشگری ثبت شد.
انتهای پیام/

پاسخ دادن