۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » علمی
  • شناسه : 13003
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
  • 68 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری نصر
رتبه ۱۳ ایران در سلول‌های بنیادی و راهکار توسعه فناورانه

رتبه ۱۳ ایران در سلول‌های بنیادی و راهکار توسعه فناورانه

«امیرعلی حمیدیه» نقشه راه توسعه فناورانه در زمینه سلول‌های بنیادی را هم ترسیم کرد و افزود: همه ملت ایران نسبت به این موضوع باید اتفاق نظر داشته باشند که پول نفت برای توسعه فناوری کشور خرج شود. وی ترویج فرهنگ توسعه فناوری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هوش مصنوعی، ویرایش ژنوم و […]

«امیرعلی حمیدیه» نقشه راه توسعه فناورانه در زمینه سلول‌های بنیادی را هم ترسیم کرد و افزود: همه ملت ایران نسبت به این موضوع باید اتفاق نظر داشته باشند که پول نفت برای توسعه فناوری کشور خرج شود.
وی ترویج فرهنگ توسعه فناوری را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هوش مصنوعی، ویرایش ژنوم و کوانتوم در حقیقت سه فناوری جدید دنیا به شمار می‌رود که به سرعت در حال پیشرفت هستند و در «ویرایش ژنوم» که با علم سلول‌های بنیادی مرتبط است، ظرفیت انسانی قابل توجهی در کشور وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی به نقش خیران، سرمایه‌گذاران و دولت در ترویج روزافزون فرهنگ توسعه فناوری هم اشاره کرد و اظهار داشت: دوره مدرسه‌سازی خیران به سر آمده است و خیران فناور باید در سطح کشور فعال شوند.
«حمیدیه» ادامه داد: سرمایه‌گذاران کشور نیز باید از صنایع مرتبط با نفت از جمله پتروشیمی دست بردارند و با تکیه بر ظرفیت جوانان این مرز و بوم به تولید ثروت با تکیه بر فناوری روی بیاورند.
وی تسهیل‌گری دولت را پیش‌نیاز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه سلول‌های بنیادی عنوان کرد و افزود: اگر همه با هم متحد شوند و در مسیر توسعه فرهنگ فناوری گام بردارند، علم سلول‌های بنیادی کشور دردی از دردهای مردم را در این زمینه مرتفع خواهد کرد.
دکتر امیرعلی حمیدیه شب گذشته در مراغه، که زادگاه پدر و پدربزرگش است، مورد تجلیل قرار گرفت؛ وی متولد ۱۳۵۱ در تهران، دانش‌آموخته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رییس مرکز تحقیقات سلول و ژن‌درمانی کودکان‌، فوق تخصص خون و سرطان و پیوند سلول‌های بنیادی خونساز کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است‌.
دکتر حمیدیه از سال ۱۳۹۴ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ رییس ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی بود و بنیانگذار پیوند اطفال در ایران است تا جایی درمان هزار و ۳۰۰ کودک سرطانی در سوابق کاری وی به چشم می‌خورد.
انتهای پیام/

 

پاسخ دادن