۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اسکو
  • شناسه : 15396
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
  • 124 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : اوشکایا نیوز
اجرای طرح هادی درروستاهای گمیچی ، خاصبان ، دیزج امیرمدار، قشلاق ،کندوان

اجرای طرح هادی درروستاهای گمیچی ، خاصبان ، دیزج امیرمدار، قشلاق ،کندوان

مهندس اکبر دادروان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسکو در گفتگو با اوشکایا نیوز با بیان اینکه در سال۱۴۰۲ برای اجرای طرح هادی درروستاهای گمیچی، خاصبان ، دیزج امیرمدار، قشلاق ،کندوان ، علی آباد وکلجاه شهرستان اسکو در قالب اجرای طرح هادی با اعتباری بیش از مبلغ ۶۵ میلیارد ریال هزینه گردیده و تا […]

مهندس اکبر دادروان مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسکو در گفتگو با اوشکایا نیوز با بیان اینکه در سال۱۴۰۲ برای اجرای طرح هادی درروستاهای گمیچی، خاصبان ، دیزج امیرمدار، قشلاق ،کندوان ، علی آباد وکلجاه شهرستان اسکو در قالب اجرای طرح هادی با اعتباری بیش از مبلغ ۶۵ میلیارد ریال هزینه گردیده و تا کنون بیش از ۹۰درصد روستاهای شهرستان از اجرای طرح هادی بهره مند شده اند . همچنین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی با مشارکت دهیاران بخش مرکزی و بخش ایلخچی در روستاهای شهرستان اسکو اجرا گردیده است افزود: در سال۱۴۰۳ نیز در ۱۰ روستای شهرستان اجرای طرح هادی و آسفالت ریزی معابر روستایی در دستور کار بنیاد مسکن شهرستان قرار گرفته است .
وی مطالعه طرح هادی را پیش زمینه اجرای طرح های هادی روستایی دانسته و گفت : تصویب طرح های بازنگری طرح هادی روستایی در سال ۱۴۰۲ شامل روستاهای دیزج امیر مدار ، قشلاق و کله جاه بوده که در کل میزان برخورداری شهرستان از بازنگری طرح های هادی روستا ۷۲ درصد شامل ۲۸ روستا بوده است . همچنین روستاهای کندوان و عنصرود جزو روستاهای هدف گردشگری این شهرستان بوده که مراحل اولیه آنها به تصویب رسیده است .
وی با اشاره به بهسازی بیش از ۳۰۰ واحد مسکن روستایی این شهرستان در سال ۱۴۰۲ با تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۵۵ میلیارد تومان ؛ تصریح کرد : طی امسال نیز طبق سهمیه اعلامی ۳۰۱ واحد مسکونی در روستا‌های اسکو مقاوم سازی خواهد شد و تعداد ۲۵۳ واحد از اعتبارات سالهای قبل از تسهیلات متمم بهره مند خواهند شد .
از بدو تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تعداد۴۱۸۴ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی جهت مقاوم سازی بافت های فرسوده روستائی و شهری به متقاضیان اعطاء گردیده است.
اکبر دادروان از ساخت ۲۶ واحد مسکن محرومان در این شهرستان طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و تکمیل واحدها در سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: برای هر یک از این واحد‌ها علاوه بر تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن ، مبلغ ۳۰ میلیون تومان هم به صورت بلاعوض پرداخت شده است. همچنین از بدو تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسکو تعداد ۵۰ فقره کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی و تعداد ۲۰ فقره کمک بلاعوض برای احداث ساختمان مددجویان تحت پوشش ادارات بهزیستی و کمیته امداد پرداخت گردیده و برای تعمیر حمام روستایی نیز تاکنون تعداد ۱۸۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه حمام روستایی به متقاضیان بی بضاعت روستایی اعطا گردیده است.
وی اضافه کرد : در اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و با همکاری ادرات ثبت اسناد و املاک شهرستان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۹ جلد سند مالکیت برای اماکن واقع در داخل محدوده روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای اسکو و ایلخچی صادر گردیده و در کل تعداد اسناد صادره از ابتدای اجرای قانون مذکور تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۹۸۴ جلد سند مالکیت بوده است. با صدور سند مالکیت و تثبیت مالکیت در روستاها ، مردم از مزایای آن بهره‌ مند خواهند شد.
وی تصریح کرد در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، ساخت ۶۳واحد مسکونی در قالب گروههای ساخت در شهرهای اسکو ( ۲۸ واحد ) و ایلخچی (۳۵ واحد) از سال ۱۴۰۱ با نظارت مستمر بنیاد مسکن شهرستان اسکو آغاز و در حال حاضر تعداد ۱۶واحد آنها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امید است در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسند .

پاسخ دادن