۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی
  • شناسه : 15583
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
  • 52 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری تسنیم
بلیت هواپیما تا ۲ هفته دیگر گران می‌شود.

بلیت هواپیما تا ۲ هفته دیگر گران می‌شود.

محمد محمدی‌بخش در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد:‌ دیروز در جلسه دیوان عدالت اداری نظرهای کارشناسی برای تعیین وضعیت قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مطرح شد. وی افزود:‌ پیشنهاد ارائه‌شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای‌عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد. وی با بیان این‌که “تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیت […]

محمد محمدی‌بخش در گفتگوی تلویزیونی اظهار کرد:‌ دیروز در جلسه دیوان عدالت اداری نظرهای کارشناسی برای تعیین وضعیت قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مطرح شد.

وی افزود:‌ پیشنهاد ارائه‌شده به دیوان، رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای‌عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

وی با بیان این‌که “تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص می‌شود”، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای‌عالی هواپیمایی مطرح شده است و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: چنانچه این رأی اعلام نشود، قیمت بلیت هواپیما بر اساس تصمیم شورای‌عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.

سیدکمال هادیانفر دیروز، دوشنبه، از اصلاح قیمت بلیت هواپیما،‌ اتوبوس و قطار خبر داده و گفته بود:‌ در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری با ناترازی جدی ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید از منابع دولتی یا توان بخش خصوصی استفاده کنیم. برای منابع دولتی نیازمند اعتبارات خاص هستیم و برای استفاده از توان بخش خصوصی نیز نیازمند تجدیدنظر در هزینه ـ درآمدها یعنی قیمت بلیت هستیم.

وی تصریح کرد: در این رابطه جلسات زیادی با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها برگزار شده و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفته است. در آخرین جلسه به معاون رئیس‌جمهوری گزارش اصلاحات را ارائه کردیم. این اصلاحات به‌گونه‌ای است که خیلی به مردم فشار وارد نشود و در عین حال زیان شرکت‌ها نیز به حداقل برسد.

هادیانفر از برگزاری جلسه با انجمن ریلی خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه‌ای تهران ۳ تا ۴ هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم آنها می‌گویند بلیت قطار بیش از حد ارزان است.

وی با تأکید بر این‌که باید اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد، اضافه کرد: شورای‌عالی ترابری مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت‌هاست، البته به‌دلیل مسائل اقتصادی، ستاد تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تأیید و ابلاغ کند.

انتهای پیام/+

پاسخ دادن