۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » تاریخی
  • شناسه : 15096
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
  • 57 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : مهدی عارفی اسکوئی
  • منبع : اوشکایا
مهرداد اسکوئی
مهرداد اسکوئی

مهرداد اسکوئی

مهرداد اسکویی به عنوان یکی از برجسته ترین مستندسازان مستقل ایران شناخته می شود.  فیلم های تاثیرگذار او در بیش از 550 جشنواره فیلم در سراسر جهان به نمایش درآمده است و باعث تحسین و شهرت او شده است.  با آمار چشمگیر بیش از150 جایزه به نام او، کمک های اسکویی به سینما به طور گسترده مورد تجلیل قرار گرفته است.

# مهرداد  اسکویی هنرمندی از تبار اسکو #                                             خلاصه‌ای از مصاحبه با مهرداد اسکوئی

مهرداد حسینی اسکوئی فرزند حسن که اجداد ایشان ساکن اسکو بودند و جد پدریش در اسکو به مغازه داری مشغول بود. پدرش حسن نیز در تهران به اسکویی بزرگ شهرت داشته است.

مهرداد اسکویی به عنوان یکی از برجسته ترین مستندسازان مستقل ایران شناخته می شود.  فیلم های تاثیرگذار او در بیش از ۵۵۰ جشنواره فیلم در سراسر جهان به نمایش درآمده است و باعث تحسین و شهرت او شده است.  با آمار چشمگیر بیش از۱۵۰ جایزه به نام او، کمک های اسکویی به سینما به طور گسترده مورد تجلیل قرار گرفته است.

اسکویی در سال ۲۰۱۶ مفتخر به دریافت جایزه معتبر True Vision در جشنواره فیلم True/False شد که گواهی بر داستان سرایی نوآورانه و فداکاری او به این صنعت فیلم‌سازی مستند بود.  علاوه بر این، او در همان سال جایزه معتبر گریرسون را برای کارگردانی «رویاهای دم صبح» دریافت کرد و شهرت او را به عنوان یک فیلمساز چیره دست بیشتر کرد.

آخرین مستند اسکویی، «سایه‌های بی خورشید» به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره معتبر IDFA 2019 در آمستردام هلند انتخاب شد و نقطه عطفی دیگر را در کارنامه درخشان او رقم زد.  مهارت کارگردانی استثنایی او با دریافت جایزه بهترین کارگردانی در این جشنواره، برای این اثر کوبنده و تامل برانگیز شناخته شد.

مهرداد اسکویی از طریق داستان‌سرایی جذاب و کاوش عمیق تجربیات انسانی، همچنان مخاطبان را در سراسر جهان مجذوب خود می‌کند و تأثیری ماندگار بر دنیای سینما بر جای می‌گذارد.

مصاحبه کننده: مهدی عارفی اسکوئی

پاسخ دادن