۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصادی
  • شناسه : 4216
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری نصر
۵ خاصیت کندر و فواید مصرف آن برای لاغری

۵ خاصیت کندر و فواید مصرف آن برای لاغری

فرضیه‌های متعددی به‌عنوان خواص کندر طرح شده‌اند همانند: افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز اما باید بگوییم که بیش از ۱۱ خاصیت اثبات شده و علمی برای کندر وجود دارد که این مورد تنها بخش کوچکی از آن است. این دانه را در اشکالی مورداستفاده قرار می‌دهند که در درمان چندین نوع بیماری و اختلال […]

فرضیه‌های متعددی به‌عنوان خواص کندر طرح شده‌اند همانند: افزایش تمرکز و بهبود عملکرد مغز اما باید بگوییم که بیش از ۱۱ خاصیت اثبات شده و علمی برای کندر وجود دارد که این مورد تنها بخش کوچکی از آن است.
این دانه را در اشکالی مورداستفاده قرار می‌دهند که در درمان چندین نوع بیماری و اختلال همچون کنترل آسم، آرتروز و تنظیم هورمون‌ها به کار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال آیا می‌دانستید که کندر برای لاغری یک گزینه ایده‌آل است؟
برخی تحقیقات نشان می‌دهند که کندر می‌تواند بر لاغری و رسیدن به تناسب‌اندام مفید و کارآمد باشد. به همین منظور این قسمت از مجله سلامتی لیمومی را به خواص کندر، به‌خصوص خواص کندر بر لاغری اختصاص داده‌ایم.

کندر چگونه دانه‌ای است؟
کندر یا olibanum دانه‌های خوراکی هستند که به‌صورت صمغ یا رزین از نوعی درخت با نام Boswellia گرفته می‌شود. این گیاه بومی مناطق خشک و کوهستانی هند، آفریقا و خاورمیانه است و در ایران و عربستان نیز به‌وفور یافت می‌شود.
کمک‌گرفتن از خاصیت درمانی و تقویتی کندر سابقه طولانی در طب‌های سنتی دارد. طبیبان این دانه را به‌صورت پودر، کپسول، روغن، عود، اسانس یا به همان شکل اولیه خود برای درمان یا کنترل برخی اختلالات و بیماری‌ها مورداستفاده قرار می‌دهند.

۱٫    کندر می‌تواند اثرات ضد سرطانی داشته باشد
خاصیت ضد سرطانی کندر از جمله مواردی است که در طی آزمایشات متعددی تا حد بسیار زیادی مورد تأیید قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده، اسیدهای بوسولیک موجود در کندر از گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.
اسیدهای بوسولیک کندر قادر هستند که از تشکیل DNA در سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند. به‌این‌ترتیب رشد سلول‌های سرطان در بدن محدود خواهد شد. به زبان ساده‌تر کندر روند بیماری سرطان را کند خواهد کرد.
طبق این دستاوردها خاصیت ضد سرطانی کندر بر سلول‌های سرطان سینه، پروستات، لوزالمعده، پوست و روده بزرگ بیش از باقی نمونه‌ها تأثیرگذار خواهد بود.
ترکیبات موجود در کندر منجر به کشتن سلول‌های سرطانی و جلوگیری از گسترش تومورها خواهد شد. علاوه بر این‌ها می‌توان گفت که کندر به کاهش عوارض جانبی درمان سرطان هم کمک کرده و دوز داروهای دریافتی بیماران را کاهش می‌دهد.

۲٫    کندر یک ضدالتهاب قوی است
این دانه خاصیت ضد التهابی دارد. لکوترین‌ها و اسید بوسولیک از جمله ترکیباتی هستند که خاصیت ضدالتهابی کندر را تقویت کرده و به کاهش التهاب مفاصل ناشی از آرتریت کمک  می‌کنند.
طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ انجام گرفت، اگر اسید بوسولیک به‌صورت خوراکی و موضعی برای کاهش التهاب استفاده شود، می‌تواند از تحلیل بافت غضروف و التهاب پوشش مفصل‌ها در اختلال استئوآرتریت جلوگیری کند. مصرف کندر به طور مداوم، دردهای ناشی از آرتروز، آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را کاهش می‌دهد.

۳٫    کندر عملکرد روده را بهبود بخشد
از دیگر مزایایی که بدن شما از خاصیت ضدالتهابی کندر سود می‌برد، تصحیح عملکرد دستگاه گوارش به‌ویژه روده است. ترکیب کندر با چند گیاه دارویی دیگر، می‌تواند در دمان درد شکم، نفخ و سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) مؤثر باشد. این دستاورد حاصل پژوهشی بود که در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت.

۴٫    آسم را با کندر تسکین دهید
کندر جایگاه ویژه‌ای در طب سنتی دارد. این صمغ قرن‌هاست که برای درمان برونشیت و آسم به کار گرفته می‌شود. ترکیبات کندر موجب آزاد شدن لکوترین‌ها می‌شود که از انقباض عضلات برونش در بیماران مبتلا به آسم جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر محتویات این دانه بر ترشح سیتوکین‌های Th2 هم تأثیرگذار خواهد بود که نهایتاً مانع التهاب و تولید بیش از حد مخاط در افراد مبتلا به آسم خواهد شد.
داروسازان از ترکیبات کندر برای ساخت داروهای بیماری آسم استفاده می‌کنند که روند و علائم این بیماری را تحت کنترل در می‌آورند.

۵٫    حفظ سلامت دهان و دندان با کندر
کندر وضعیت بهداشت دهان و دندان را ارتقا داده و از بیماری‌های مربوط به لثه نیز پیشگیری می‌کند. پزشکان بر این باورند که اسید بوسولیک کندر دارای خاصیت ضدباکتریایی قوی است که منجر به درمان و پیشگیری از عفونت‌های دهان و دندان خواهد شد. از این رو کندر را در ساخت انواع دارو، آدامس، دهان‌شویه و سایر روش‌های درمانی به کار می‌بندند.

۶٫    کندر هورمون‌های بدن را تنظیم می‌کند
اگر سابقه بیماری دیابت در خانواده شما وجود دارد، توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از دیابت، کندر را در رژیم غذایی خود جای دهید. چند مطالعه کوچک اما معتبر در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد، مصرف کندر منجر به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت خواهد شد.
ترکیبات کندر بر ترشح هورمون‌های استرس، اضطراب و افسردگی تأثیر می‌گذارد. در واقع این دانه منجر به کنترل استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.
کندر حافظه را بهبود می‌بخشد. چراکه مصرف مداوم آن می‌تواند هورمون‌ها را متعادل کرده و علائم PMS را کاهش دهد. از دیگر خواص کندر داشتن شانس موفقیت بالا در بارداری و تقویت سیستم ایمنی قوی‌تر است. از سوی دیگر پزشکان کندر را اکسیر جوانی و زیبایی می‌دانند. زیرا موجب تقویت پوست و مو خواهد شد و روند پیری را کند می‌کند.

کندر چگونه منجر به لاغری خواهد شد؟
داشتن رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی، اصلی مهم برای کاهش وزن یا لاغرشدن است؛ اما گیاهان و روغن‌های گیاهی فراوانی وجود دارند که راه رسیدن به اندام ایده‌آل را کوتاه‌تر خواهند کرد.
خواص کندر بر لاغری امری بدیهی است؛ اما این دانه‌ها توانایی معجزه ندارند؛ بنابراین با تصویر ذهنی واقعی از خواص این دانه بهره بگیرید.
ترکیبات کندر به‌ویژه گوگلسترون سبب می‌شود تا سطح هورمون‌های بدن مانند هورمون تیروئید کنترل و اصلاح شود. از سوی دیگر با مصرف کندر می‌توانید بدن خود را از آلودگی و سموم مختلف به‌ویژه کبد را پاک‌سازی کنید.
کاهش سطح کلسترول بد نمونه دیگری از خواص کندر است که در نهایت منجر به افزایش متابولیسم خواهد شد. همان‌طور که می‌دانید هر شخصی برای کاهش وزن باید متابولیسم بدن خود را بالا برده و کالری دریافتی را کاهش دهند. از این رو تمامی خواص کندر می‌تواند به‌خوبی شما را در مسیر صحیح لاغری قرار دهند.
آنچه بسیار حائز اهمیت است؛ نحوه مصرف کندر خواهد بود. مانند هر دارو، مکمل غذایی یا موارد تأثیرگذار دیگر، شما باید برای داشتن موفقیت بیشتر با نحوه مصرف کندر آشنا باشید.
مصرف دانهٔ کامل کندر، اسانس و استعمال خارجی روغن کندر روی بدن، شما را قادر می‌سازد تا به وزن ایده‌آل و سالمی دست پیدا کنید.

کلام آخر
در این مقاله خواص کندر که پس از مطالعات متعدد، مورد تأیید قرار گرفته‌اند را بررسی کردیم. دانستیم که هر یک از این خواص برگرفته از چه ترکیب یا ماهیتی هستند. در کنار تمامی خواصی که برای کندر نام بردیم، باید بگوییم که خانم‌ها بیشترین سود را از مصرف این دانه خواهند برد. چراکه می‌توانند یائسگی را به تعویق بیندازند و دردهای قاعدگی، حالت تهوع، سردرد و نوسانات خلقی ناشی از پریود را کاهش دهند.
شما باید بدانید که بهره‌گیری از خاصیت کاهش وزن کندر زمانی ممکن است که شما از این صمغ در کنار رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی کمک بگیرید.
انتهای پیام/

پاسخ دادن